افزایش استفاده مخرب از فضای مجازی و ماهواره از آسیب های نوپدید اجتماعی
تحقیق راجب یکی ازاسیب های نوپدید اجتماعی اعتیاد به اینترنت
تاریخ : یک شنبه 12 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی

*افزایش آسیب های اجتماعی وجهه کهن دارالعباده را مخدوش می کند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: شیوع و افزایش آسیب های اجتماعی می تواند جدای از افزایش اختلافات خانوادگی و افزایش آسیب های اجتماعی درا ستان وجهه قدیمی و کهن دارالعباده را نیز از بین ببرد.
رفاهی ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزدهم از نظرشهری وهم از نظر فرهنگی هنوز قدیمی بوده، شیوع این آسیب های نوپدید می تواند اثرات مخرب بسیار زیادی را در استان به دنبال داشته باشد.


*عملکرد دادگستری استان در کاهش آسیب های اجتماعی نوپدید
وی، برنامه های این معاونت برای مقابله با آسیب های نوپدید اجتماعی را، حضور در تمام مدارس استان، برگزاری همایش ها برای خانواده ها با موضوعات این آسیب ها، برگزاری کارگاههای علمی- کاربردی برای انجمن های اولیاء و مربیان، برگزاری شورای پیشگیری و تهیه برنامه ای مدون و تهیه، طراحی، چاپ و انتشار بنر ، پوستر، و نشریه تأثیر گذار در این زمینه و پخش در  میان اقشار آسیب پذیر جامعه ذکرکرد.
این کارشناس، ترویج مهارت های اساسی زندگی در خانواده را مهمترین عامل مقابله با آسیبهای اجتماعی عنوان کرد.
رفاهی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص این آسیب های نوپدید به خانواده ها از طریق تمام رسانه های اجتماعی، بسیج ارگانهای دخیل در امر پیشگیری برای مقابله با این آسیب ها و پرهیز از موازی کاری و تدوین برنامه ای مدون و مداوم برای هرسال را پیشنهاد داد.
این مسؤول در  پایان افزود: تمامی اعضای شورای پیشگیری می توانند در کاهش این آسیب های اجتماعی نقش داشته باشند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق , روش , ترک , دارو , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
درباره من: به وبلاگ من خوش آمدید در این وبلاگ مطالبی راجب اسیب های اجنماعی نوپدید (اعتیاد به اینترنت)برای شما بازدیدکنندگان گرامی اماده کردم عتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه در زندگی و وابستگی به آن به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی پیش آید. این اختلال گونه‌ای از مشکلات روانی محسوب می‌شود که البته این طبقه‌بندی همچنان مورد تحقیق و بررسی است. فعالیت آنلاین افراد مبتلا به این اختلال می‌تواند انجام بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگنویسی، پورنوگرافی، شبکه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باشد. مخالفان این نظریه اعتقاد دارند که این نوعی عادت و رفتاری تکراری است و گونه‌ای از اعتیاد محسوب نمی‌شود.